دبیرستان طلیعه

آنچه که در یک مدرسه میگذرد.

دبیرستان طلیعه

آنچه که در یک مدرسه میگذرد.

مدیریت افکار برای آرامش و موفقیت و رفع استرس و نگرانی

آدمی ساخته افکار خویش است و فردا همانی خواهد شد که امروز بدان اندیشیده است .

آدمی هر آنچه را که دارد یا در تدارک به انجام رساندن آن است ٬ ابتدا در فکرش به آن ماهیت و شکل می دهد . زیرا ساختن هیچ چیز بدون ساختن آن در ذهن میسر نخواهد بود . هر طور که فکر کنید همان می شود . تمام اتفاقها و تجربه ها و وقایع خوشایند و ناخوشایند همه براساس یک اصل به نام قانون جاذبه کائنات است که در ذهنتان شکل گرفته وپدید آمده است . 

مخزن کائنات سرشار از امور مادی و معنوی ٬نشاط و شادی٬ موفقیت و سلامت٬سعادت و توانگری است که می توانید همه آنها را در ذهنتان داشته باشید به شرط اینکه مدام افکار مثبت خود را در مسیر هماهنگی با خداوند و کائنات قرار دهید .

اگر دایم به شکستها و ناکامیها و کمبودها بیندیشیدافکارتان منفی شده و کائنات زندگی منفی را برایتان رقم می زند .حال شکارچی منفی ها هستید یا مثبت ها ؟

می دانید افکار و گفتار از انرژی بسیار بالایی برخوردارند و با توجه به اینکه افکار به گفتار ٬ گفتار به کردار ٬کردار به عادت٬عادت به شخصیت و شخصیت به سرنوشت تبدیل می شود نتیجه میگیریم که افکار ما سرنوشت ما را رقم می زنند .

شکستها و نا کامیها به طور دقیق به نحوه انتقال انرژی در ذهنتان بستگی دارند پس افکار خود را باقدرت الهی کنترل و همسو کنید و به زندگی با نگاه معنوی والهی نگاه کرده و از واژه غیرممکن و منفی در افکار و گفتارتان خودداری نمایید .

در هنگام دشواریها به خود بگویید: ٫٫ من از هیچ چیز نمی ترسم چون به درخواست عشق و آگاهی فرشته نگهبان من هم اکنون پیشاپیش من در حرکت است و راه را برای من هموار و کامیاب می کند .٬٬

از خداوند و کائنات بخواهید هروقت ذهنتان پریشان شد با تلنگر زدن ملایم آن را به زمان حال هدایت کند و بدانید هرکس فقط باقیات و صالحات ٬ اعمال و ایمان به خدا را با خود می برد . 

٫٫کل من علیها فان ٬٬همه چیز فانی است .

یکی دیگر از راههای دور شدن استرس استفاده کردن از خدمت بدون چشمداشت است . سعی کنید خدمت به افراد را به خدمت به خدا اتصال دهید و در انتظار قدردانی دیگران نباشید ٬ این عمل باعث می شود خشم و نگرانی های روزمره زندگی از ذهن دور شود و آرامش درونی بوجود آید . خدمت بدون چشمداشت و غیر خودخواهانه با عبادت یک عابد تفاوتی ندارد و همان بار انرزی مثبت را دریافت خواهید کرد

یک اصل علمی ادعا می کند که کسی که بدنش در یک زمان و مکان و ذهنش در زمان و مکان دیگری سیر کند هیولای استرس و اضطراب او را تسخیر می کند .

پس به هوش باشید تا در زمان حال زندگی کنید و به تعلقات زندگی دل نبسته و بدان وابسته نباشید تا هم گذشته خود را خوب رقم بزنید و و هم اینده خوبی را برای خود بسازید زیرا گذشته یک بایگانی است و لزومی ندارد مرتب به این بایگانی مراجعه کنید

       گر نکوبی شیشه غم را به سنگ               هفت رنگش می شود هفتاد رنگ

ویا:

  در این دنیای بی حاصل چرا مایوس میگردی

سلیمان گر شوی آخر خوراک مور می گردی

سعی نمائید هر روز و هر شب سپاس خود را از همه نعمتهایی که خداوند به ما عطا فرموده ابراز کرده و از تک تک اعضاء بدن خود که به ما خدمت می کنند و شاهد و ناظر اعمال ما هستند تشکر کنید و هر شب سه اصل محاسبه و مواخذه و مراقبه را انجام دهید تا افکار و ذهنتان کنترل و مدیریت شود .

به امید اینکه با شور الهی ٬نور الهی و آرامش الهی لبریز باشید کلمات و جملات تاکیدی ذیل را روزانه تکرار نمایید:

  1. زندگی زیبا و سرشار از شادمانی و آرامش است ٬ آینده هم زیبا و قرین رحمت الهی است و من با آرامش کامل و توکل به خدا موقعیت های فعلی را می پذیرم و شادمانه پذیرای تغییر آن هستم .
  2. لحظه ها را برای یافتن خوشبختی گذرانیدم ولی افسوس که خوشبختی همان لحظه ها بود و ندانستم. پس لحظه ها را غنیمت شمارید .
  3. یادمان باشد که آرامش و خوشبختی در درونمان است که با توکل به خدا به دست میاید نه به دارایی ما .
موفق باشید


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد